Norvegijos
operatorius „Nettbuss" užsakė 12 hibridinių Volvo autobusų. Transporto
priemonėms pasiekus šalį, Norvegija taps pirmoji šalis iš Skandinavijos šią hibridinę
technologiją pritaikiusi komerciniais tikslais. Dešimt „Nettbuss" užsakytų Volvo
7700 Hybrid bus naudojami Trondheime, o du likę kursuos Arendale. Norvegijos
operatorius teigė, jog buvo išanalizuoti šių hibridinių autobusų bandymų
duomenys iš Gothenburgo ir Londono, taip pat jie buvo išbandyti įvairiuose
Norvegijos miestuose.
Arne Veggeland, „Nettbuss":
„Mes visuomet galvojome naudoti hibridinius autobusus tada, kai ši technologija
taps komerciškai perspektyvi. Dabar atėjo šis laikas ir aš džiaugiuosi, jog mes
žengėme dar vieną žingsnį link gamtos saugojimo."
Svenn-Age Lokkenas,
Volvo atstovas Norvegijoje: „Džiaugiuosi, jog mūsų parduodami hibridiniai
autobusai įgauna pagreitį. Taip pat džiaugiamės, jog sudarėme sandėrį su „Nettbuss"
– tai moderni kompanija gamtos atžvilgiu ir vieni iš svarbiausių mūsų klientų."
Volvo autobuse
sumontuotas nedidelis penkių litrų dyzelinis variklis, taip pat elektrinis
variklis. Elektrinis variklis - tai baterija, kuri pasikrauna nuo
išsiskiriančios energijos, autobusui stabdant. Tai lygiagretus hibridas,
kadangi vairuotojas gali naudoti vieną, arba kitą variklį, taip pat yra
galimybė vienu metu naudotis abiem varikliais.
Hibridinė
technologija yra ypatingai svarbi mieste, kai autobusas stabdo, pajuda iš
sustojimo vietos, ar yra užstrigęs spūstyse. Lygiagretaus hibrido funkcija leidžia
puikiai atrodyti ir priemiestiniuose maršrutuose, kur stotelės išsidėsčiusios
toliau viena nuo kitos.
Dar vienas
didelis šio autobuso pranašumas yra tai, jog dyzelinis variklis pats išsijungia,
autobusui sustojus stotelėje. Elektrinis variklis pradeda dirbti su dyzelinius
pasiekus ne mažesnį negu 15-20 km./h. greitį. Šis sprendimas priimtas norint
apsaugoti miesto aplinką, taip pat dėl to, kad keleivius, pėsčiuosius ir
priemiesčių gyventojus kuo mažiau trikdytų keliamas triukšmas ir išmetamųjų
dujų kiekis.
Pavasarį Volvo
šiuos autobusus pristatys į Šveicariją, Austriją, Vokietiją ir Daniją. Serijinė
gamyba bus pradėta 2010 m. balandį. Norvegiją autobusai pasieks šių metų liepos
mėnesį.
Šaltinis:
Eobus.com
|