Ar žinote kiek
sėdimų vietų yra traukinio "Aurora" vagone, kuris kursuoja tarp Sankt
Peterburgo ir Maskvos? Šešiasdešimt keturios. O kiek sėdimųjų vietų yra 15-os
metrų ilgio baltutėliame Scania OmniExpress, kuris Rusijoje debiutavo rugsėjo
pabaigoje? Viena vieta daugiau! Tiesa, jame nėra rūkymui skirtos fojė,
keleiviai gali naudotis tik vienu tualetu, tačiau autobuso savininkai lažintųsi,
jog galėtų lygiomis sąlygomis konkuruoti su geležinkeliu.
Kodėl daugiau –
geriau?
„Jeigu turėčiau
daugiau pinigų, būtinai įsigyčiau 15-os metrų autobusą, arba dar geriau –
dviejų aukštų modelį!" – prisipažino vienas vežėjas, kurio autobusas vyksta iš
Maskvos į gretimas provincijas.
Buvo manoma, jog
taip, tiesiog, norima išsiskirti iš konkurentų, tačiau paaiškėjo, jog tai
susiję su pasaulietiniu susirūpinimu transporto pelningumu. Autobusų užpildymą
lemia atstumas iki norimo vietos ir sezoniniai veiksniai: tam tikrais mėnesiais
kai kurių maršrutų autobusai būna visiškai užpildyti, o kiti važiuoja
pustuščiai, dėl ko nusprendžiama panaikinti nepelningus šiuos reisus. Tai
parkui nuostolinga, kadangi reikia mokėti nuomos mokesčius, o kur dar vairuotojo
atlyginimas... Bet, jeigu vietoj trijų 12-os metrų ilgio autobusų parkas pasirinktų
du 15-os metrų – problema būtų išspręsta. Talpi transporto priemonė visiškai
susidorotų su dideliu keleivių skaičiumi „piko" mėnesiais, o keleivių srautui
sumažėjus, nieko blogo neatsitiks, kadangi bendrovė neturės papildomų autobusų
ir papildomo personalo, kuriems reikėtų skirti lėšas. Trumpai tariant, vežėjams
būtų malonu savo arsenalą papildyti ilgais autobusais, jeigu ne jų kaina. Tie,
kurie užsiima keleivių pervežimu, dažniausiai naujų technologijų įsigijimui
turi skaičiuoti kiekvieną kapeiką. Ir sąnaudų skirtumas tarp 12-os metrų ir 15-os
metrų to paties Scania OmniExpress autobusų modifikacijų - beveik 45 000 eurų!
Tačiau net šiuo atveju negalima sakyti, jog 65-ių vietų gražuolis nevertas už
jį sumokėtų pinigų. Pažintis su
„gigantu"
Įlipus į Scania
OmniExpress autobuso saloną tikrai nustembate pažiūrėję į jo galą – reikia
įtempti žvilgsnį. Tai tikrai ne dėl prietemos – dėka esančių puikių langų,
salone jautiesi labai gerai, tik tarp pirmų ir paskutinių vietų atstumas
neįprastai didelis. Tiesą sakant, tai ne autobusas, o tikras traukinys!
Nežiūrėkime į
tolį, o apsižvalgykime po kabiną. Paaiškėjo, jog vairuotojo sėdynė gali
pasisukti 90 laipsnių link išėjimo. Scania OmniExpress vairuotojas savo autobusu
gali didžiuotis ne vien dėl to - ypač svarbu puiki darbo vieta. Pavyzdžiui: jam
nereikia nuolat dirbti su pavarų dėžės svirtimi, kadangi jos perjungiamos
automatiškai. Sankabos pedalu reikia naudotis tik užvedant transporto priemonę
ir sustojus stotelėje. Autobusui saugiai sulėtinti padeda specialus lėtintuvas,
o kad vairuotojui nebūtų nuobodu, vairo dešinėje esančiame valdymo skydelyje
įmontuotas radijas.
Keleivių atžvilgiu
autobusas neatrodo blogai: tualetas, virtuvė, vaizdo sistema, mažas šaldytuvas
taip pat labai erdvus bagažo skyrius. Tarpai tarp sėdynių tikrai nemaži, todėl
galima jaustis labai laisvai. Įdomu, jog pagal užsakymą, įlipimo į saloną
laiptelis gali būtį šildomas taip atitirbdant ledą, esant žiemai. Techninis
portretas
Atsižvelgiant į
nemažą avaringumą Rusijos ir jos kaimyninių šalių keliuose, būtina paminėti
plieno konstrukcijos tvirtą kėbulą, kuris ne tik atitinka naujausius Europos Sąjungos
keliamus standartus autobusui apvirtus, bet ir viršija juos. Dar didesnį
saugumo jausmą užtikrina specialus lėtintuvas, puiki stabdžių sistema,
dinaminio stabilumo ESP sistema, priekinės durys yra beveik visos permatomos, o
nuo saulės vairuotoją apsaugo ištraukiama uždanga.
Autobuse sumontuotas
340 arklio galių turintis tiesiai išsidėsčiusių šešių cilindrų Scania DC1210
variklis. Agregatas visiškai atitinka Euro-4 reikalavimus. Septynių bėgių
mechaninė pavarų dėžė gali būti pakeista į įprastesnę šešių bėgių automatinę,
kurią siūlo kompanija ZF. Kalbant apie transporto priemonėje taikomas naujas
technologijas, būtina paminėti elektros laidų naudojimą, siekiant labiau
sumažinti bendrą autobuso svorį, taip pat mažą energijos suvartojimą oro
kondicionavimo sistemose, o pakeista priekinės dalies konstrukcija leidžia
sumažinti aerodinaminį triukšmą. Scania OmniExpress (6 × 2) specifikacijos
Matmenys | 14890х2550х3450 | Bazė (mm) | 7300/1500 | Pakrautos transporto priemonės masė (kg.) | 24 600 | Vietų skaičius | 65 | Bagažinės tūris (kubiniai metrai) | 14,5 | Variklis | Scania DC1210, tiesiai išsidėstę 6 cilindrai | Kubatūra (l.) | 12,0 | Maksimali galia AG/min-1 | 340/1800 | Sukimo momentas Nm/min-1 | 1700/1100-1350 | Pavarų dėžė |
7 pavarų
automatinė | Bako talpa (l.) | 470 | Padangų dydis | 295/80R22, 5 |
Parengta remiantis Trucklist.ru informacija.
|