Viešojo transporto naujienos Penktadienis, 2024-04-19, 6:26 AM
Sveiki atvykę! Guest | RSS
Pagrindinis meniu

Prisijungimas
El. paštas:
Slaptažodis:

Paieška

Main » 2009 » Gruodis » 12 » Straipsnis: Autotraukinys - Scania OmniExpress
1:14 PM
Straipsnis: Autotraukinys - Scania OmniExpress

Ar žinote kiek sėdimų vietų yra traukinio "Aurora" vagone, kuris kursuoja tarp Sankt Peterburgo ir Maskvos? Šešiasdešimt keturios. O kiek sėdimųjų vietų yra 15-os metrų ilgio baltutėliame Scania OmniExpress, kuris Rusijoje debiutavo rugsėjo pabaigoje? Viena vieta daugiau! Tiesa, jame nėra rūkymui skirtos fojė, keleiviai gali naudotis tik vienu tualetu, tačiau autobuso savininkai lažintųsi, jog galėtų lygiomis sąlygomis konkuruoti su geležinkeliu.

Kodėl daugiau – geriau?

„Jeigu turėčiau daugiau pinigų, būtinai įsigyčiau 15-os metrų autobusą, arba dar geriau – dviejų aukštų modelį!" – prisipažino vienas vežėjas, kurio autobusas vyksta iš Maskvos į gretimas provincijas.

Buvo manoma, jog taip, tiesiog, norima išsiskirti iš konkurentų, tačiau paaiškėjo, jog tai susiję su pasaulietiniu susirūpinimu transporto pelningumu. Autobusų užpildymą lemia atstumas iki norimo vietos ir sezoniniai veiksniai: tam tikrais mėnesiais kai kurių maršrutų autobusai būna visiškai užpildyti, o kiti važiuoja pustuščiai, dėl ko nusprendžiama panaikinti nepelningus šiuos reisus. Tai parkui nuostolinga, kadangi reikia mokėti nuomos mokesčius, o kur dar vairuotojo atlyginimas... Bet, jeigu vietoj trijų 12-os metrų ilgio autobusų parkas pasirinktų du 15-os metrų – problema būtų išspręsta. Talpi transporto priemonė visiškai susidorotų su dideliu keleivių skaičiumi „piko" mėnesiais, o keleivių srautui sumažėjus, nieko blogo neatsitiks, kadangi bendrovė neturės papildomų autobusų ir papildomo personalo, kuriems reikėtų skirti lėšas. Trumpai tariant, vežėjams būtų malonu savo arsenalą papildyti ilgais autobusais, jeigu ne jų kaina. Tie, kurie užsiima keleivių pervežimu, dažniausiai naujų technologijų įsigijimui turi skaičiuoti kiekvieną kapeiką. Ir sąnaudų skirtumas tarp 12-os metrų ir 15-os metrų to paties Scania OmniExpress autobusų modifikacijų - beveik 45 000 eurų! Tačiau net šiuo atveju negalima sakyti, jog 65-ių vietų gražuolis nevertas už jį sumokėtų pinigų.

Pažintis su „gigantu"

Įlipus į Scania OmniExpress autobuso saloną tikrai nustembate pažiūrėję į jo galą – reikia įtempti žvilgsnį. Tai tikrai ne dėl prietemos – dėka esančių puikių langų, salone jautiesi labai gerai, tik tarp pirmų ir paskutinių vietų atstumas neįprastai didelis. Tiesą sakant, tai ne autobusas, o tikras traukinys!

Nežiūrėkime į tolį, o apsižvalgykime po kabiną. Paaiškėjo, jog vairuotojo sėdynė gali pasisukti 90 laipsnių link išėjimo. Scania OmniExpress vairuotojas savo autobusu gali didžiuotis ne vien dėl to - ypač svarbu puiki darbo vieta. Pavyzdžiui: jam nereikia nuolat dirbti su pavarų dėžės svirtimi, kadangi jos perjungiamos automatiškai. Sankabos pedalu reikia naudotis tik užvedant transporto priemonę ir sustojus stotelėje. Autobusui saugiai sulėtinti padeda specialus lėtintuvas, o kad vairuotojui nebūtų nuobodu, vairo dešinėje esančiame valdymo skydelyje įmontuotas radijas.

Keleivių atžvilgiu autobusas neatrodo blogai: tualetas, virtuvė, vaizdo sistema, mažas šaldytuvas taip pat labai erdvus bagažo skyrius. Tarpai tarp sėdynių tikrai nemaži, todėl galima jaustis labai laisvai. Įdomu, jog pagal užsakymą, įlipimo į saloną laiptelis gali būtį šildomas taip atitirbdant ledą, esant žiemai.

Techninis portretas

Atsižvelgiant į nemažą avaringumą Rusijos ir jos kaimyninių šalių keliuose, būtina paminėti plieno konstrukcijos tvirtą kėbulą, kuris ne tik atitinka naujausius Europos Sąjungos keliamus standartus autobusui apvirtus, bet ir viršija juos. Dar didesnį saugumo jausmą užtikrina specialus lėtintuvas, puiki stabdžių sistema, dinaminio stabilumo ESP sistema, priekinės durys yra beveik visos permatomos, o nuo saulės vairuotoją apsaugo ištraukiama uždanga. 

Autobuse sumontuotas 340 arklio galių turintis tiesiai išsidėsčiusių šešių cilindrų Scania DC1210 variklis. Agregatas visiškai atitinka Euro-4 reikalavimus. Septynių bėgių mechaninė pavarų dėžė gali būti pakeista į įprastesnę šešių bėgių automatinę, kurią siūlo kompanija ZF. Kalbant apie transporto priemonėje taikomas naujas technologijas, būtina paminėti elektros laidų naudojimą, siekiant labiau sumažinti bendrą autobuso svorį, taip pat mažą energijos suvartojimą oro kondicionavimo sistemose, o pakeista priekinės dalies konstrukcija leidžia sumažinti aerodinaminį triukšmą. 

Scania OmniExpress (6 × 2) specifikacijos

Matmenys 14890х2550х3450  
Bazė (mm)  7300/1500 
Pakrautos transporto priemonės masė (kg.) 24 600 
Vietų skaičius 65 
Bagažinės tūris (kubiniai metrai) 14,5 
Variklis Scania DC1210, tiesiai išsidėstę 6 cilindrai 
Kubatūra (l.) 12,0 
Maksimali galia AG/min-1 340/1800 
Sukimo momentas Nm/min-1 1700/1100-1350 
Pavarų dėžė

7 pavarų automatinė 

Bako talpa (l.)  470 
Padangų dydis 295/80R22, 5 

Parengta remiantis Trucklist.ru informacija.

Peržiūrėjo: 3494 | Įdėjo: Kimster | Įvertinimas: 0.0/0
Komentarai: 0
Tik užsiregistravę nariai gali rašyti komentarus.
[ Registracija | Prisijungti ]
Kalendorius
«  Gruodis 2009  »
SePirAnTreKetPenŠeš
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Apklausa
Ko reikėtų šiam puslapiui?
Iš viso atsakymų: 26

Draugai
  • Čia gali būti Jūsų puslapio reklama
  • Nemokama reklama

  • Statistika

    Iš viso tinklapyje: 1
    Svečių: 1
    Narių: 0

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
    autobusas.ucoz.com © 2024Free website builderuCoz