Autobusus
gaminantis Volvo padalinys žengė dar vieną didelį žingsnį ties hibridinių
autobusų serijinės gamybos. Nuo vasaros buvo atliekami Volvo 7700 Hybrid
bandymai Gothenburge, o šeši Volvo B5L Hybrid buvo išbandomi Londono gatvėse. Pasiekti
rezultatai buvo labai geri: sunaudojamų degalų kiekis sumažėjo 30 procentų, o
tai, kai kuriais atvejais, net pranoko gamintojų lūkesčius. Išmetamas į orą
anglies dvideginis taip pat lygegriačiai sumažėjo.
Kitas žingsnis
bus Volvo 7700 Hybrid pritaikyti reguliariems maršrutams. Didžiausias Liuksemburgo
autobusų operatorius „Sales-Lentz" užsakė šešis Volvo hibridinius autobusus ir
pastaruoju metu jau buvo gauta pirmoji siunta.
Pirmasis
autobusas, anot operatoriaus atstovų, bus išbandomas įvairiais maršrutais, kad
būtų galima pamatyti kur sutaupoma daugiausiai kuro ir kur poveikis aplinkai
didžiausias. Kiti penki autobusai bus pristatyti kitą vasarą.
Perkant šiuos
hibridinius autobusus, pagrindinis bendrovės siekis buvo susidoroti su dabartinėmis
aplinkos problemomis.
Nedideliame Volvo
autobuse sumontuotas penkių litrų dyzelinis variklis, taip pat elektrinis
variklis. Elektrinis variklis tai baterija, kuri pasikrauna nuo išsiskiriančios
energijos autobusui stabdant. Tai lygiagretus hibridas, kadangi vairuotojas
gali naudoti vieną, arba kitą variklį, taip pat yra galimybė vienu metu
naudotis abiem varikliais.
Hibridinė
technologija yra ypatingai svarbi mieste, kai autobusas stabdo, pajuda iš
sustojimo vietos, ar yra užstrigęs spūstyse. Lygiagretaus hibrido funkcija
leidžia puikiai atrodyti ir priemiestiniuose maršrutuose, kur stotelės
išsidėsčiusios toliau viena nuo kitos.
Dar vienas
didelis šio autobuso pranašumas yra tai, jog dyzelinis variklis pats išsijungia
autobusui sustojus stotelėje. Elektrinis variklis pradeda dirbti su dyzelinius
pasiekus ne mažesnį negu 15-20 km./h. greitį. Šis sprendimas priimtas norint
apsaugoti miesto aplinką, taip pat dėl to, kad keleivius, pėsčiuosiusi ir
priemiesčių gyventojus kuo mažiau trikdytų keliamas triukšmas ir išmetamųjų
dujų kiekis.
Pavasarį Volvo
šiuos autobusus pristatys į Šveicariją, Austriją, Vokietiją ir Daniją. Serijinė
gamyba bus pradėta 2010 m. balandį.
|