Mokslininkai iš
Miuncheno technikos universiteto (TUM) jau baigia skurti Euro 6 išmetamųjų
teršalų kiekių standartus atitinkantį dyzelinį variklį. Grupei vadovaujantis Georgas
Wachtmeisteris teigė, jog pavyko ženkliai sumažinti išmetamųjų dujų kiekį,
tačiau tikslų teršalų kiekį patenkantį į aplinką apskaičiuoti yra kol kas
sunku. TUM inžinieriai sukūrė specialų zondą, kuris leidžia imti mėginius iš
degimo kameros vykstant degimo procesui. Naudojantis šiuo metodu mokslininkai
tikisi dar labiau pažengti, tobulinant naująjį variklį.
Euro 6 normos
turėtų įsigalioti nuo 2014 metų. Direktyva nustato ypač griežtus ir vos
apčiuopiamus išmetamųjų teršalų kiekius. Pavyzdžiui, dyzelinis variklis galės
išskirti tik 80 mg azoto oksidų kilometre, o tai keturis kartus mažiau, negu
nurodo Euro 4 standartas ir dvigubai mažiau, negu numatoma Euro 5.
Šaltinis:
Busworld.org
|